TankPro Magazine 4 in teken van koffie, design en prijsstunters

Deze week valt het nieuwste nummer van TankPro Magazine op de mat. Het thema van deze editie is koffie. Koffie is ‘hot’ en daar wordt door de branche flink op ingespeeld. In het magazine gaan we uitgebreid in op de kansen die koffie biedt in de shop. Ook gingen we op bezoek bij het BP-station langs de A4 bij Hoofddorp. Hoe ziet het leven van zelfstandig onderneemster Karin Kok eruit? We namen verder een kijkje bij het opvallende tankstation van NXT, het concept van GP Groot. 

Het verkopen van een goed bakkie zou wel eens dé manier kunnen zijn om het verdwijnen van tabak in de toekomst op te vangen. Maar hoe maak je werk van je koffie? Koffie-expert Peter Ramaekers van Sligro vertelt wat er goed gaat en wat er beter kan. We bezochten bovendien acht willekeurige tankstations in Nederland om de proef op de som te nemen. Welke shop schenkt de lekkerste koffie?

Starbucks en barista-training
Starbucks heeft een grote invloed gehad op de beleving in de tankshop. Retailspecialisten Tijn Bresser, Art Frickus en Rien de Koning vertellen wat tankstations kunnen leren van de Amerikaanse koffieketen. Je kunt een hele dure koffiemachine aanschaffen, maar dat is nog geen garantie voor succes. Het goed opleiden van je medewerkers is minstens net zo belangrijk. Oscar van der Laan van Lekkerland Nederland vertelt wat je moet doen om de perfecte latte macchiato of cappuccino te verkopen.

Design betaalt zich uit
Tankstations zijn uit esthetisch oogpunt doorgaans niet de fraaiste gebouwen. Maar er zijn uitzonderingen. Het NXT-concept van GP Groot is een van de meest opvallende voorbeelden. We namen een kijkje met de architect Hans Schepman. Is dit het voorterrein van de toekomst?

Overleven langs de snelweg
Snelweglocaties die in handen zijn van particuliere ondernemers zullen door de veilingen een zeldzaamheid worden. Dat voorspelt onderneemster Karin Kok van het BP-station langs de A4 bij Hoofddorp. Hoe houdt dit tankstation het hoofd boven water in een wereld die gedomineerd wordt door de grote jongens?

Bling King
In de nieuwe carwash van Bling King in het Belgische Torhout klopt alles tot in de kleinste details. Onlangs werd hier de 62 meter lange Sonny’s wasstraat geopend en binnen een week liep het al storm. We gingen op zoek naar het recept achter dit succes.

Stuntprijzen langs snelweg
EG Group en Shell werken sinds enige tijd met stuntprijzen aan de rijksweg. Op sommige plekken geeft Shell kortingen tot wel 10 cent per liter. EG Group maakt het op bepaalde locaties nog bonter, met kortingen van 15 cent. We namen het prijsgeweld onder de loep.

Op bezoek bij Istobal
Net buiten Valencia bevindt zich een van de grootste carwashfabrieken ter wereld. We kregen eenmalig de kans om een blik te werpen achter de schermen van deze bijzondere locatie.

Neem een abonnement op TankPro Magazine
Het magazine is een uitstekende aanvulling op het online nieuws dat wordt gebracht door de nieuwssites van TankPro.nl en CarwashPro.nl. Het biedt specials, interviews, reportages, achtergronden en analyses en heeft elke editie een hoofdthema. TankPro Magazine biedt zes keer per jaar extra verdieping voor de petrol- en carwashsector met diverse longreads. Kijk voor meer informatie en abonnementen op de speciale website van het magazine.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.