TOTAL lanceert nieuwe generatie AdBlue

TOTAL Nederland lanceert een nieuwe generatie AdBlue die de onderhoudskosten aan katalysatoren drastisch verlaagt. Katalysatoren van stadsbussen en trucks kunnen bij een bepaald gebruik verstopt raken. Met het nieuwe product DIAXOL kan dit worden voorkomen.

AdBlue is een 32,5%-oplossing van ureum in water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens en bussen die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.

AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens meegenomen. Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. Door toevoeging van AdBlue wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro 4-norm en de toekomstige Euro 5-norm

Warmte

Bij veelvuldig stoppen, lage motorbelasting en bij lage temperaturen, komt er onvoldoende warmte in het SCR-systeem en raakt deze verstopt vanwege kristalvorming. Door de oppervlaktespanning van de geïnjecteerde NOx-reductor te veranderen vindt er een betere verstuiving plaats. Hierdoor zet de NOx-reductor zich volledig om, zelfs bij lagere temperaturen van het SCR-systeem. DIAXOL beantwoordt aan de specificaties van de ISO 22241, de standaard voor AdBlue.

Uniek

“Het is een unieke innovatie waarmee we onze klanten helpen de problemen met dergelijke verstoppingen te voorkomen. Hierdoor kan men op een duurzame wijze beantwoorden aan de emissie-eisen”, stelt Hans de Haan, Directeur Commercial Sales & Logistics van TOTAL Nederland N.V.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

TOTAL lanceert nieuwe generatie AdBlue | TankPro.nl

TOTAL lanceert nieuwe generatie AdBlue

TOTAL Nederland lanceert een nieuwe generatie AdBlue die de onderhoudskosten aan katalysatoren drastisch verlaagt. Katalysatoren van stadsbussen en trucks kunnen bij een bepaald gebruik verstopt raken. Met het nieuwe product DIAXOL kan dit worden voorkomen.

AdBlue is een 32,5%-oplossing van ureum in water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens en bussen die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.

AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens meegenomen. Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. Door toevoeging van AdBlue wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro 4-norm en de toekomstige Euro 5-norm

Warmte

Bij veelvuldig stoppen, lage motorbelasting en bij lage temperaturen, komt er onvoldoende warmte in het SCR-systeem en raakt deze verstopt vanwege kristalvorming. Door de oppervlaktespanning van de geïnjecteerde NOx-reductor te veranderen vindt er een betere verstuiving plaats. Hierdoor zet de NOx-reductor zich volledig om, zelfs bij lagere temperaturen van het SCR-systeem. DIAXOL beantwoordt aan de specificaties van de ISO 22241, de standaard voor AdBlue.

Uniek

“Het is een unieke innovatie waarmee we onze klanten helpen de problemen met dergelijke verstoppingen te voorkomen. Hierdoor kan men op een duurzame wijze beantwoorden aan de emissie-eisen”, stelt Hans de Haan, Directeur Commercial Sales & Logistics van TOTAL Nederland N.V.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.