Innovatie in marketing staat centraal op Benzinedag

Innovatie in marketing voor een beter rendement van het tankstation. Deze boodschap staat centraal op de tweede Benzinedag die op 12 oktober in het bioscoopcomplex Metropolis in Antwerpen wordt gehouden. De Benzinedag is het innovatie-event voor oliemaatschappijen, pomphouders en retailers en is door BigBrother Security Systems georganiseerd.

‘In 2010 was slechts 3 % van de klanten volledig trouw aan een bepaald merk of retailer. Meer dan 70 % was bereid te veranderen..’ Het is slechts een van de stellingen waarmee  op de Benzinedag gestoeid gaat worden door publiek en sprekers.

Rendement

Om een beter rendement uit de bedrijfsvoering te halen en meer klanten te binden, kunnen pomphouders bijvoorbeeld social media gaan gebruiken. Godfried van Loo van Yocter is een specialist op dit gebied en gaat op de Benzinedag de toehoorder overtuigen van het praktische gebruik van smartphone-applicaties , Twitter, Facebook en Hyves voor de tankstationbranche.

Sociale netwerken

“Sociale netwerken waar mensen dagelijks soms uren op zijn te vinden, zijn voor bedrijven een zeer interessante plek om aanwezig te zijn ; klanten aan te trekken en met hen een relatie op te bouwen. ” Van Loo kruipt in de huid van de pomphouder en vertelt hoe hij social media in zijn tankstation zou gaan toepassen.

Trouwe klant

Een andere spreker op de benzinedag is Martin Alford . Als voormalig International Marketing Innovations Manager van Total kent hij de kneepjes van het vak. Als centraal thema behandelt hij het belang van trouwe en terugkerende klanten.

Wie zijn zij? Wat is hun waarde in de exploitatie van het tankstation. Alford zal de luisteraar uitdagen en prikkelen en dieper ingaan op de voordelen maar ook de valkuilen van nieuwe marketingtechnieken.

Concept

Het thema ‘klantgedrag’ zal tevens door BigBrother zelf onder handen worden genomen. Het bedrijf heeft met Big Brother Business Intelligence een nieuwe concept ontwikkeld dat de klant in al zijn  facetten kan ontleden.

Hoeveel procent van de totaalomzet komt van trouwe klanten? Wat kopen ze precies? Trekt het tankstation ook nieuwe klanten aan? Hoe succesvol is het tankstation ten opzichte van de concurrenten? Op al deze vragen geeft BigBrother antwoord.

Inschrijven

Bezoekers kunnen zich voor de Benelux Benzinedag inschrijven op de website www.benzinedag.com. 12 Oktober om 10.30 uur gaat de Benzinedag van start in het Metropolis in Antwerpen.

Lees ook: Pomphouders leren van elkaar op Benelux Benzinedag

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Innovatie in marketing staat centraal op Benzinedag | TankPro.nl

Innovatie in marketing staat centraal op Benzinedag

Innovatie in marketing voor een beter rendement van het tankstation. Deze boodschap staat centraal op de tweede Benzinedag die op 12 oktober in het bioscoopcomplex Metropolis in Antwerpen wordt gehouden. De Benzinedag is het innovatie-event voor oliemaatschappijen, pomphouders en retailers en is door BigBrother Security Systems georganiseerd.

‘In 2010 was slechts 3 % van de klanten volledig trouw aan een bepaald merk of retailer. Meer dan 70 % was bereid te veranderen..’ Het is slechts een van de stellingen waarmee  op de Benzinedag gestoeid gaat worden door publiek en sprekers.

Rendement

Om een beter rendement uit de bedrijfsvoering te halen en meer klanten te binden, kunnen pomphouders bijvoorbeeld social media gaan gebruiken. Godfried van Loo van Yocter is een specialist op dit gebied en gaat op de Benzinedag de toehoorder overtuigen van het praktische gebruik van smartphone-applicaties , Twitter, Facebook en Hyves voor de tankstationbranche.

Sociale netwerken

“Sociale netwerken waar mensen dagelijks soms uren op zijn te vinden, zijn voor bedrijven een zeer interessante plek om aanwezig te zijn ; klanten aan te trekken en met hen een relatie op te bouwen. ” Van Loo kruipt in de huid van de pomphouder en vertelt hoe hij social media in zijn tankstation zou gaan toepassen.

Trouwe klant

Een andere spreker op de benzinedag is Martin Alford . Als voormalig International Marketing Innovations Manager van Total kent hij de kneepjes van het vak. Als centraal thema behandelt hij het belang van trouwe en terugkerende klanten.

Wie zijn zij? Wat is hun waarde in de exploitatie van het tankstation. Alford zal de luisteraar uitdagen en prikkelen en dieper ingaan op de voordelen maar ook de valkuilen van nieuwe marketingtechnieken.

Concept

Het thema ‘klantgedrag’ zal tevens door BigBrother zelf onder handen worden genomen. Het bedrijf heeft met Big Brother Business Intelligence een nieuwe concept ontwikkeld dat de klant in al zijn  facetten kan ontleden.

Hoeveel procent van de totaalomzet komt van trouwe klanten? Wat kopen ze precies? Trekt het tankstation ook nieuwe klanten aan? Hoe succesvol is het tankstation ten opzichte van de concurrenten? Op al deze vragen geeft BigBrother antwoord.

Inschrijven

Bezoekers kunnen zich voor de Benelux Benzinedag inschrijven op de website www.benzinedag.com. 12 Oktober om 10.30 uur gaat de Benzinedag van start in het Metropolis in Antwerpen.

Lees ook: Pomphouders leren van elkaar op Benelux Benzinedag

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.