Tankstation laat klanten delen in de winst

Een tankstation dat niet alleen de laagste benzineprijs garandeert maar ook haar klanten laat delen in de winst. Het bestaat en wel in België waar De Pomp van het Volk met dit vernieuwende concept steeds meer vestigingen opent.

De Pomp van het Volk is het geesteskind van Pieter Poissonnier. Tot 2008 werkt hij als consulent in de pertroleumsector waar hij zich in toenemende mate verbaasd over de hoge benzineprijzen.

“Ik vond de tijd rijp om anders om te gaan met de winst. Daarom ontwikkelde ik het idee om klanten in de winst te laten delen.”

Winstdeling

Om voor die jaarlijkse eenmalig winstdeling in aanmerking te komen moeten klanten zich wel inschrijven op de website van De Pomp van het Volk. in 2009 werd aan 5.286 vaste klanten een bedrag van 25 euro per klant afgerekend.

Kosten

Poissonnier kan dit doen omdat hij de kosten van zijn onderneming zeer laag houdt. Hij koopt kleine benzinestations op van pomphouders die de concurrentie met de grote ketens niet meer aankunnen. Kleurt ze fel oranje; heeft geen bediening en geen uitgebreide winkel.

Twee mensen rijden dagelijks door België om de stations schoon te maken, geld op te halen en de prijzen van concurrenten in de gaten te houden. En op het hoofdkantoor in Gent zit slechts één medewerker.

Website

De winst haalt De Pomp van het Volk uit klanten die zich niet op de website hebben ingeschreven. Zij maken 60 tot 70 provcent deel uit van het klantenbestand. Dat is meer dan voldoende voor Poissonnier om te groeien. Inmiddels heeft de Pomp van het Volk bijna 12.000 ingeschreven vaste klanten en 16 vestigingen in Vlaanderen en Wallonië.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tankstation laat klanten delen in de winst | TankPro.nl

Tankstation laat klanten delen in de winst

Een tankstation dat niet alleen de laagste benzineprijs garandeert maar ook haar klanten laat delen in de winst. Het bestaat en wel in België waar De Pomp van het Volk met dit vernieuwende concept steeds meer vestigingen opent.

De Pomp van het Volk is het geesteskind van Pieter Poissonnier. Tot 2008 werkt hij als consulent in de pertroleumsector waar hij zich in toenemende mate verbaasd over de hoge benzineprijzen.

“Ik vond de tijd rijp om anders om te gaan met de winst. Daarom ontwikkelde ik het idee om klanten in de winst te laten delen.”

Winstdeling

Om voor die jaarlijkse eenmalig winstdeling in aanmerking te komen moeten klanten zich wel inschrijven op de website van De Pomp van het Volk. in 2009 werd aan 5.286 vaste klanten een bedrag van 25 euro per klant afgerekend.

Kosten

Poissonnier kan dit doen omdat hij de kosten van zijn onderneming zeer laag houdt. Hij koopt kleine benzinestations op van pomphouders die de concurrentie met de grote ketens niet meer aankunnen. Kleurt ze fel oranje; heeft geen bediening en geen uitgebreide winkel.

Twee mensen rijden dagelijks door België om de stations schoon te maken, geld op te halen en de prijzen van concurrenten in de gaten te houden. En op het hoofdkantoor in Gent zit slechts één medewerker.

Website

De winst haalt De Pomp van het Volk uit klanten die zich niet op de website hebben ingeschreven. Zij maken 60 tot 70 provcent deel uit van het klantenbestand. Dat is meer dan voldoende voor Poissonnier om te groeien. Inmiddels heeft de Pomp van het Volk bijna 12.000 ingeschreven vaste klanten en 16 vestigingen in Vlaanderen en Wallonië.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.