‘Met externe merken komen nieuwe klanten naar je station’

Samenwerking met bekende bedrijven uit andere sectoren is een goede manier om nieuwe klanten naar je station te krijgen. Door de merkkracht van bijvoorbeeld Starbucks of Subway in te zetten, worden consumenten aangesproken die anders misschien niet of nauwelijks naar een tankstation komen. Dat zegt Hendrik Beerda van Brand Consultancy. Hij is één van de sprekers op het Nationaal Tankstation Congres 2016.

Nu tankstations zich steeds meer focussen op de shop en alle mogelijkheden die dit biedt, is het belang van een sterk merk groot. Beerda deed onderzoek naar de merkkracht van bekende bedrijven uit horeca en retail, waaronder merken van shopformules. Hij deed dit onderzoek met behulp van een model van de Universiteit van Amsterdam. Daaruit kwam naar voren dat tankshopformules het niet goed doen in vergelijking met andere foodmerken en er moeizaam in slagen om nieuwe klanten aan zich te binden.

Rendabel

Tijdens zijn sessie op het congres legt de merkenspecialist uit waarom het rendabel kan zijn om samen te werken met typische foodretailers, zoals sommige bedrijven in de petrolbranche al doen. Ook geeft hij enkele tips over hoe de kracht van een tankstationmerk kan worden verbeterd.

Ook nieuwsgierig naar hoe de kracht van merken beter kan worden benut? Kom dan naar het Nationaal Tankstation Congres op dinsdag 15 november in Expo Houten. Bekijk het congresprogramma via www.tankstationvakbeurs.nl/nationaal-tankstation-congres/ of schrijf in via www.tankstationvakbeurs.nl/registratie/.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.