‘Vooral tankstations die éxtra klantgericht zijn hebben mooie toekomst’

Als de meeste auto’s straks vanzelf rijden. Als de auto straks beslist waar en wanneer deze gaat tanken of opladen. En als de Siri’s van de toekomst de reiziger adviseren wat ze moeten kopen. Hoe heb je dan als tankstation-ondernemer nog een business? Op die vragen geeft topspreker Steven van Belleghem een antwoord tijdens de zevende Benelux Benzinedag van BigBrother op donderdag 23 maart in Ede.

Van Belleghem is voor de derde keer keynote speaker op de Benzinedag, maar gaat beslist weer verrassen. “Ik zal de meest extreme en futuristische innovaties schetsen. Innovaties die misschien als science fiction klinken, maar die snel realiteit zullen zijn. Ook voor tankstations. Tijdens de vorige twee edities ging mijn verhaal nog over apps en sociale media. Nu zitten we middenin de digitaliseringsfase van artificial intelligence. Ik ga uitleggen wat dit betekent voor de tankstation-ondernemer en welke investeringen en aanpassingen dit vereist.”

Extra klantgericht

Hoe moeten ondernemers hierop inspelen? “Het draait niet alleen om technologie”, stelt Van Belleghem gerust. “Toekomstproof zijn vooral de tankstations die extra klantgericht zijn. Met medewerkers die uitzonderlijk vriendelijk zijn. Die begrijpen dat je snel geholpen wilt worden. Die het belangrijker vinden dat er een tweede kassa open is, dan dat de sigaretten goed gesorteerd staan.”

“Lang was de strategie om de klant zoveel mogelijk te laten uitgeven in de shop. Dat werkt steeds minder. Het gaat erom dat je begrijpt hoe de reiziger in elkaar zit en daar slim en superklantvriendelijk op inspeelt. De ene keer heb ik haast, de andere keer wil ik wat langer blijven hangen, een lekker broodje eten en verrast worden.”

Naast Van Belleghem staat nog een aantal andere boeiende sprekers op het programma. Gemak als klantenbinding staat centraal tijdens deze zevende editie. “Gemak betekent dat je begrijpt hoe de klant in elkaar zit en daar slim op inspeelt. Door bijvoorbeeld het betaalgemak van de klant te verhogen”, aldus het organiserende BigBrother.

Inschrijven

De Benzinedag gaat door op het vertrouwde adres CineMec in Ede op 23 maart 2017 van 15.00 tot 20.00 uur. Deelname voor tankstation-ondernemers is gratis. Zij kunnen zich nu alvast inschrijven via www.benzinedag.com.

Over de concrete invulling maakt BigBrother snel meer bekend via Twitter (@benzinedag) en LinkedIn.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Vooral tankstations die éxtra klantgericht zijn hebben mooie toekomst’ | TankPro.nl

‘Vooral tankstations die éxtra klantgericht zijn hebben mooie toekomst’

Als de meeste auto’s straks vanzelf rijden. Als de auto straks beslist waar en wanneer deze gaat tanken of opladen. En als de Siri’s van de toekomst de reiziger adviseren wat ze moeten kopen. Hoe heb je dan als tankstation-ondernemer nog een business? Op die vragen geeft topspreker Steven van Belleghem een antwoord tijdens de zevende Benelux Benzinedag van BigBrother op donderdag 23 maart in Ede.

Van Belleghem is voor de derde keer keynote speaker op de Benzinedag, maar gaat beslist weer verrassen. “Ik zal de meest extreme en futuristische innovaties schetsen. Innovaties die misschien als science fiction klinken, maar die snel realiteit zullen zijn. Ook voor tankstations. Tijdens de vorige twee edities ging mijn verhaal nog over apps en sociale media. Nu zitten we middenin de digitaliseringsfase van artificial intelligence. Ik ga uitleggen wat dit betekent voor de tankstation-ondernemer en welke investeringen en aanpassingen dit vereist.”

Extra klantgericht

Hoe moeten ondernemers hierop inspelen? “Het draait niet alleen om technologie”, stelt Van Belleghem gerust. “Toekomstproof zijn vooral de tankstations die extra klantgericht zijn. Met medewerkers die uitzonderlijk vriendelijk zijn. Die begrijpen dat je snel geholpen wilt worden. Die het belangrijker vinden dat er een tweede kassa open is, dan dat de sigaretten goed gesorteerd staan.”

“Lang was de strategie om de klant zoveel mogelijk te laten uitgeven in de shop. Dat werkt steeds minder. Het gaat erom dat je begrijpt hoe de reiziger in elkaar zit en daar slim en superklantvriendelijk op inspeelt. De ene keer heb ik haast, de andere keer wil ik wat langer blijven hangen, een lekker broodje eten en verrast worden.”

Naast Van Belleghem staat nog een aantal andere boeiende sprekers op het programma. Gemak als klantenbinding staat centraal tijdens deze zevende editie. “Gemak betekent dat je begrijpt hoe de klant in elkaar zit en daar slim op inspeelt. Door bijvoorbeeld het betaalgemak van de klant te verhogen”, aldus het organiserende BigBrother.

Inschrijven

De Benzinedag gaat door op het vertrouwde adres CineMec in Ede op 23 maart 2017 van 15.00 tot 20.00 uur. Deelname voor tankstation-ondernemers is gratis. Zij kunnen zich nu alvast inschrijven via www.benzinedag.com.

Over de concrete invulling maakt BigBrother snel meer bekend via Twitter (@benzinedag) en LinkedIn.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.