Tamoil tankstation

Tamoil rolt brandstof betalen aan de pomp uit naar alle stations

Tamoil heeft de samenwerking met MyOrder uitgerold naar alle locaties met het blauwrode merk op de luifel. Hierdoor kunnen klanten vanaf maandag 10 oktober bij de ‘company owned’ vestigingen én bij de dealerstations brandstof betalen met hun smartphone. MyOrder geeft aan ook in gesprek te zijn met diverse andere partijen. Welke dit zijn, deelt het bedrijf niet mee.

Tamoil en MyOrder hebben het betalen per mobiel eerst getest op een aantal locaties. De resultaten zijn dusdanig dat beide bedrijven de tijd rijp achten om de samenwerking uit te rollen. De nieuwe betaaltoepassing is te gebruiken bij alle brandstoffen die worden aangeboden.

“Mobiel betalen zorgt ervoor dat onze klanten sneller en gemakkelijker kunnen betalen”, zegt Tamoil-directeur Peter Etman. “Als je betaalt via de app krijg je bovendien 1 cent extra korting per liter op de pompprijs. Daarnaast kunnen we terugkerende klanten via de app persoonlijke korting of mobiele spaarpunten geven. Zo kunnen wij onze klanten belonen voor hun loyaliteit.”

Betaalprocedure

Het systeem werkt als volgt. Klanten die gebruik willen maken van de betaalmogelijkheid, moeten eerst de MyOrder-app downloaden op hun smartphone. In de app vinden ze een overzicht van de deelnemende stations. Zodra ze het voorterrein op rijden, weet de app welke locatie het betreft. Daarna kunnen pompnummer, en het gewenste tankbedrag worden geselecteerd. Dit alles kan de automobilist desgewenst vanuit zijn voertuig doen.

Voor het tanken moet de klant wel de auto uit. Als hij voor minder geld heeft getankt dan het vooraf geselecteerde bedrag, krijgt hij het restantbedrag teruggestort. Bij de procedure wordt gebruikgemaakt van vier betaalmethoden, Ideal, Paypal, creditcard en de MyOrder SmartWallet. De app biedt de tankende klant bovendien inzicht in waar, wanneer en voor welk bedrag hij in het verleden heeft getankt. Klanten met een Tamoil-tankpas kunnen voorlopig nog geen gebruikmaken van de betaaldienst.

Klant leren kennen

Belangrijke reden voor Tamoil om deze stap te zetten is het beter leren kennen van de klant. Het bedrijf heeft veel onbemande locaties en juist daar is het lastig om inzicht te krijgen in de kenmerken van de klant. De MyOrder App zorgt ervoor dat klanten niet alleen sneller en gemakkelijker kunnen betalen, maar ook kunnen klanten een persoonlijke korting krijgen bij een terugkerend bezoek. Zo kan Tamoil-klanten belonen voor hun loyaliteit.

Tamoil en MyOrder geven een workshop over hun samenwerking tijdens de Tankstation Vakbeurs. Wilt u ook weten wat de eerste ervaringen zijn en welke voordelen een dergelijke samenwerking voor uw bedrijf kan hebben? Kom dan dinsdag 15 november 2016 naar Expo Houten en leer hier alles over. Schrijf nu in.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tamoil rolt brandstof betalen aan de pomp uit naar alle stations | TankPro.nl
Tamoil tankstation

Tamoil rolt brandstof betalen aan de pomp uit naar alle stations

Tamoil heeft de samenwerking met MyOrder uitgerold naar alle locaties met het blauwrode merk op de luifel. Hierdoor kunnen klanten vanaf maandag 10 oktober bij de ‘company owned’ vestigingen én bij de dealerstations brandstof betalen met hun smartphone. MyOrder geeft aan ook in gesprek te zijn met diverse andere partijen. Welke dit zijn, deelt het bedrijf niet mee.

Tamoil en MyOrder hebben het betalen per mobiel eerst getest op een aantal locaties. De resultaten zijn dusdanig dat beide bedrijven de tijd rijp achten om de samenwerking uit te rollen. De nieuwe betaaltoepassing is te gebruiken bij alle brandstoffen die worden aangeboden.

“Mobiel betalen zorgt ervoor dat onze klanten sneller en gemakkelijker kunnen betalen”, zegt Tamoil-directeur Peter Etman. “Als je betaalt via de app krijg je bovendien 1 cent extra korting per liter op de pompprijs. Daarnaast kunnen we terugkerende klanten via de app persoonlijke korting of mobiele spaarpunten geven. Zo kunnen wij onze klanten belonen voor hun loyaliteit.”

Betaalprocedure

Het systeem werkt als volgt. Klanten die gebruik willen maken van de betaalmogelijkheid, moeten eerst de MyOrder-app downloaden op hun smartphone. In de app vinden ze een overzicht van de deelnemende stations. Zodra ze het voorterrein op rijden, weet de app welke locatie het betreft. Daarna kunnen pompnummer, en het gewenste tankbedrag worden geselecteerd. Dit alles kan de automobilist desgewenst vanuit zijn voertuig doen.

Voor het tanken moet de klant wel de auto uit. Als hij voor minder geld heeft getankt dan het vooraf geselecteerde bedrag, krijgt hij het restantbedrag teruggestort. Bij de procedure wordt gebruikgemaakt van vier betaalmethoden, Ideal, Paypal, creditcard en de MyOrder SmartWallet. De app biedt de tankende klant bovendien inzicht in waar, wanneer en voor welk bedrag hij in het verleden heeft getankt. Klanten met een Tamoil-tankpas kunnen voorlopig nog geen gebruikmaken van de betaaldienst.

Klant leren kennen

Belangrijke reden voor Tamoil om deze stap te zetten is het beter leren kennen van de klant. Het bedrijf heeft veel onbemande locaties en juist daar is het lastig om inzicht te krijgen in de kenmerken van de klant. De MyOrder App zorgt ervoor dat klanten niet alleen sneller en gemakkelijker kunnen betalen, maar ook kunnen klanten een persoonlijke korting krijgen bij een terugkerend bezoek. Zo kan Tamoil-klanten belonen voor hun loyaliteit.

Tamoil en MyOrder geven een workshop over hun samenwerking tijdens de Tankstation Vakbeurs. Wilt u ook weten wat de eerste ervaringen zijn en welke voordelen een dergelijke samenwerking voor uw bedrijf kan hebben? Kom dan dinsdag 15 november 2016 naar Expo Houten en leer hier alles over. Schrijf nu in.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.