Total Nederland test met klantenservice via Whatsapp

Total Nederland is gestart met een pilot voor drie maanden met B2B klantenservice via WhatsApp. Een willekeurig geselecteerde groep klanten wordt de mogelijkheid geboden om via het laagdrempelige WhatsApp vragen te stellen of opmerkingen te delen.

Total Nederland wil onderzoeken of deze vorm van serviceverlening aansluit bij de wensen die haar klanten hebben. Als de test een succes blijkt zal uitbreiding – wellicht ook naar de B2C markt – volgen.

Interne communicatie

Naast de service voor de B2B, zet Total Nederland Whatsapp in om handige en nuttige (veelal interne) informatie te delen met haar medewerkers.

Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

 
 
 
 
 

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Total Nederland test met klantenservice via Whatsapp”

Patrick Meutzner|14.10.15|21:09

Leuk om te zien dat WhatsApp steeds vaker nu onder de aandacht komt bij bedrijven. Wij maken zelf gebruik van de Trengo.nl WhatsApp klantenservice dienst en dit bevalt ons erg goed.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.