Multimedia steeds belangrijker in tankstation-sector

Nieuwe technologieën zijn ook in de tankstationbranche terrein aan het winnen. Multimedia en social media worden steeds belangrijker voor ondernemers om bijvoorbeeld klanten langer aan je te binden. Terwijl andere technologische ontwikkelingen, zoals wetstock management, de pomphouder meer inzicht kunnen geven in zijn brandstofvoorraden. “Op deze gebieden is nog volop ruimte voor verbetering”, aldus Leon Jeekel van Mokobouw, aanbieder van tankoplossingen.

De laatste jaren heeft multimedia een steeds grotere rol gekregen. “Dat zie je terugkomen bij diverse onderdelen van een tankstation”, aldus Jeekel. “Bij de shop, bij de carwash, maar veel minder aan de pomp zelf. Toch zijn hier wel degelijk diverse toepassingen mogelijk.”

Workshop

Jeekel geeft op 11 november tijdens de Tankstation Vakbeurs in Maarssen een workshop over dit onderwerp. Daar gaat hij verder in op de mogelijkheden van nieuwe media bij tankstations. “Een aantal pomphouders zet alleen maar een zo groot mogelijk lcd-scherm neer. Maar je kunt méér doen. Als je het goed toepast, is multimedia aan de pomp één van de meest effectieve vormen van reclame.”

Technologische ontwikkelingen blijven niet beperkt tot multimedia. Ook bij het beheren van de brandstofvoorraad kunnen innovaties zorgen voor kostenbesparing. “Goed wetstock-management is de laatste jaren steeds belangrijker geworden”, legt Jeekel uit.

Voorraadbeheer

“Door de opkomst van smartphones en tablets kun je als exploitant je voorraad onder andere ‘realtime’ in de gaten houden. En goed voorraadbeheer kan zorgen voor fikse kostenbesparing. Ook door bijvoorbeeld diefstal en temperatuurverschillen kun je als pomphouder onnodig veel liters verliezen. Dit kan oplopen tot duizenden euro’s per jaar. Maar de nieuwste ontwikkelingen stellen je in staat daar adequaat op in te spelen.”

Meer weten over deze onderwerpen? Bezoek de workshops van Mokobouw tijdens de Tankstation Vakbeurs op 11 november 2014 in Maarssen. Hier praat Leon Jeekel over hoe social media en andere technologieën optimaal kunnen worden ingezet voor verbetering van het bedrijfsresultaat. Bekijk een overzicht van de workshops op de vakbeurs voor tankstations via https://www.tankpro.nl/tankstation-vakbeurs-2014/workshops/

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Multimedia steeds belangrijker in tankstation-sector | TankPro.nl

Multimedia steeds belangrijker in tankstation-sector

Nieuwe technologieën zijn ook in de tankstationbranche terrein aan het winnen. Multimedia en social media worden steeds belangrijker voor ondernemers om bijvoorbeeld klanten langer aan je te binden. Terwijl andere technologische ontwikkelingen, zoals wetstock management, de pomphouder meer inzicht kunnen geven in zijn brandstofvoorraden. “Op deze gebieden is nog volop ruimte voor verbetering”, aldus Leon Jeekel van Mokobouw, aanbieder van tankoplossingen.

De laatste jaren heeft multimedia een steeds grotere rol gekregen. “Dat zie je terugkomen bij diverse onderdelen van een tankstation”, aldus Jeekel. “Bij de shop, bij de carwash, maar veel minder aan de pomp zelf. Toch zijn hier wel degelijk diverse toepassingen mogelijk.”

Workshop

Jeekel geeft op 11 november tijdens de Tankstation Vakbeurs in Maarssen een workshop over dit onderwerp. Daar gaat hij verder in op de mogelijkheden van nieuwe media bij tankstations. “Een aantal pomphouders zet alleen maar een zo groot mogelijk lcd-scherm neer. Maar je kunt méér doen. Als je het goed toepast, is multimedia aan de pomp één van de meest effectieve vormen van reclame.”

Technologische ontwikkelingen blijven niet beperkt tot multimedia. Ook bij het beheren van de brandstofvoorraad kunnen innovaties zorgen voor kostenbesparing. “Goed wetstock-management is de laatste jaren steeds belangrijker geworden”, legt Jeekel uit.

Voorraadbeheer

“Door de opkomst van smartphones en tablets kun je als exploitant je voorraad onder andere ‘realtime’ in de gaten houden. En goed voorraadbeheer kan zorgen voor fikse kostenbesparing. Ook door bijvoorbeeld diefstal en temperatuurverschillen kun je als pomphouder onnodig veel liters verliezen. Dit kan oplopen tot duizenden euro’s per jaar. Maar de nieuwste ontwikkelingen stellen je in staat daar adequaat op in te spelen.”

Meer weten over deze onderwerpen? Bezoek de workshops van Mokobouw tijdens de Tankstation Vakbeurs op 11 november 2014 in Maarssen. Hier praat Leon Jeekel over hoe social media en andere technologieën optimaal kunnen worden ingezet voor verbetering van het bedrijfsresultaat. Bekijk een overzicht van de workshops op de vakbeurs voor tankstations via https://www.tankpro.nl/tankstation-vakbeurs-2014/workshops/

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.